تبلیغات
Everything - نگاه زنان ومردان ازدریچه اینترنت:
Everything

 

تفاوت زن ومرد ازدریچه دنیای بزرگ اینترنت

معمولا درانتهای هرسال شرکتهای اینترنتی آمارجالبی ارائه میدهند. یک شرکت آمریکایی طی پروژه ای دریک بازه زمانی یکساله، برروی تعدادزیادی ازکاربران اینترنت ساکن درآمریکا تحقیقات گسترده ای انجام داده است. هدف این تحقیق چگونگی استفاده اینترنت توسط زنها ومردها بوده است. این تحقیقات نشان میدهدکه ازنظراستفاده ازشبکه وسرویسهای مرتبط به آن، میزان استفاده زنان ومردان تقریبا یکسان بوده ولی اختلاف اصلی درچگونگی استفاده این دوگروه ازاین فناوری است.

این پروژه که با عنوان "پروژه اینترنت وزندگی آمریکایی" معرفی شده، بیان میکند که درصداستفاده کاربران مرد ازشبکه اینترنت نسبت به کاربران زن کمی بیشتراست.

بط.ری که دریک بررسی شش ماهه، ازماه ژانویه تاژوئن2005، بطورمتوسط67%

ازجمعیت بزرگسال آمریکا حداقل یکبارازاینترنت استفاده کرده اند که این رقم شامل

68% ازمردان و66% اززنان است.

اما درمقابل، درتحقیقاتی که ازکاربران زیر30سال به عمل آمده، زنان به میزان قابل ملاحظه ای ازمردان پیشی گرفته اند. بطوریکه بین 76تا80% ازکاربران این گروه سنی زن هستند که درصدبسیاربالایی است. نکته جالب درمورداین گروه سنی این است که بیشترکاربران ازاینترنت برای ارتباط باهمسران خوددرمحل کارویاشهرهای دیگراستفاده میکنند. همچنین دربین کاربران سیاهپوست آمریکایی، هم کاربران زن تاحدودی برتری دارند وبین 50تا60% ازاین گروه راتشکیل میدهند.

تفاوت دیگری که ازاین تحقیقات نتیجه شده است، نکته سنجی ودقت بالای زنان است.

بطوریکه زنان درمواردی مانند خریداینترنتی وقت بیشتری صرف تحقیق درموردکالا وآیتم موردنظرمیکنند. برای مثال تعدادکاربران زنی که برروی توضیحات محصولات آنلاین کلیک کرده اند، حدود3برابرمردان بوده است.

تحقیقات نشان میدهد مردان کمی سرسخت ترومشتاقتر اززنان هستند. آنها به مراتب بیشتراززنان به اینترنت وصل میشوند ودرهراتصال زمان زیادی رادرشبکه سپری میکنند. همچنین اتصال آنها بیشترازطریق خطوط پرسرعت باندپهن(Broadband)

است. همچنین خصوصیت بسیاربارزمردان ریسک پذیری آنها است. تحقیقات نشان میدهد مردان خیلی سریعتراززنان سرویسهای اینترنتی جدید، مرورگرها ونرم افزارهای تازه واردشبکه رادانلودمیکنند. حتی رایانه کاربران مردبیشتراززنان به ویروس وکرمهای اینترنتی آلوده میشود. درمقابل بیشترین کاربردزنان ازاینترنت،

ارتباط بادوستان، اقوام وآشنایان است. موضوعی که مردان ازآن کمتراستفاده میکنند.

دراین بررسی تعدادنامه های ارسالی ودریافتی زنان خیلی بیشترازمردان بوده است.

آنچه که ازاین پروژه بدست می آید، اینست که مردان بیشتربرای بکارگیری امکانات گسترده وب نظیرسرویسهای موسیقی، خبری وتجاری وزنان بیشتربرای استفاده ازامکانات ارتباطی نظیر پستهای الکترونیکی، مسنجرها وسرویسهای مشابه به شبکه متصل میشوند.




طبقه بندی: عمومی، 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه 26 بهمن 1384 توسط Hamidreza


درباره وبلاگ
جستجو
آرشيو مطالب
آخرين مطالب
نويسندگان
موضوعات
نظر سنجي
پيوند ها
پيوندهاي روزانه
آمار سايت